BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, December 14, 2010

Hidup itu mudah

Asalamualaikum .
malam ani terlintas di kepala ku pertanyaan seorang remaja yang amat baik. Mrzero macam mana cara kan melupakan kekasih lama ah? owh aku tersenyum dan hati berbisik! hehe macam aku masa remaja dulu!! aku inda salahkan perempuan ani, apa yang di laluinya dalam hidup adalah untuk mendidik ia dan membersihkan hatinya.. cuma perlu sedikit guide lah.

Aku pun berfikir dan melihat pada diri yang hina ani. melihat pada perjalanan yang pernah ku tempuhi untuk menjawab soalanya. Aku tanya ia kenapa payah melupakan seseorang? ia inda menjawab dengan jelas. itu lah hati kan.

nasihat ku arahnya mudah. 1. Banyakkan istighfar 2. selawat . 3. solat taubat kena buat selalu.. minimum sehari dua rakaat.dan lapas solat taubat baca istighfar 100 kali kah. or paling kurang 11 kali..

Jiwa remaja jika inda di ingau akan terisi oleh mainan iblis, syaitan dan jin. Cara untuk menghindari semua ani dengan berusaha mendekatkan diri pada Allah. hakikatnya hanya Allah yang dapat menghilangkn semua atu. usahanya adalah dengan taat. usahalah kesana :)

Masaalah cemani ani timbul kerana tidak tahu, atau kurang tahu atau tidak mahu tahu tujuan sebenar hidup!! atau mendapat jawapan yang tidak tepat dalam menentukan kehidupan... atu saja kali malam ani.. haha

0 comments: