BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, April 15, 2009

Secibis Kisah Nabi KIta ketika di akhir hayat


Asalamualaikum 

Maafkan saya lama tidak mengupate blog saya. Ini kerana kelemahan saya dan kelalaian saya.
banyak perkara di luar jangkaan. Berdoalah agar kita maish mampu bertahan dalam perjuangan hidup ini.Di mana hidup ini hanyalah untuk Beribadah kepada Allah. yakni untuk menghambakan diri kepada Allah dan menyerlahkan kebersaran Allah.

Aisah r.a pernah berkata "adalah rasulullah ra bersabda kerapdaku ketika sihatnya, "sesunguhnya tidak seorang pun nadbi di cabutnyawanya sebelum ia melihat tempatnya di syurga, laly ia di beri penghidupan atau di berikan kebebasan memilih. dan ketika beginda mengeluh dan saat pencabutan itu telah datang padanya, sedangkan kepalanya berada di atas pangkuan Aisah dengan pengsan. dan ketika baginda sedar dan membuka matanya ke arah atap rumah lalu berkata Allahumma fir rafiq a; A'la ( Ya Allah tempatkan Aku dalam kasih sayang yang tertinggi), aku berkata ketika demikian itu lah tiba tiba baginda tidak berdampingan dengan kami. lalu aku pun tahu bahawa seseungguhnya yang diucapkan itu adalah hadith yang disampaikan kepada kami di saat baginda masih sihat.Dan ia berkata "sungguh Rasulullah S.A.W telah di cabut nyawanya (meningal dunia) dan ketika itu baginda berada di atas pangkuan ku. lalu aku pun memandangi wajahnya, dan tiba tiba penglihatannya telah naik. lalu aku meletakan kepalanya di atas bantal, aku kemudian berdiri memukul dadaku bersama para kaum wanita dan aku memukul wajahku.

dan di antara hal yang di dalamnya tiada keraguan, adalah sesunguhnya di antara keutaman yang paling mulia kebahgian yang paling tinggi serta manaqib (kisah) yang palin penting bagi Aisah r.a adalah pengakuannya yang mulia itu menjadi tempat terakhir bagi Nabi Muhammad S.A.W juga tempat pemakamannya serta tempat wafatnya

Kita semua adalh milik Allah dan lepadanya pula kita semua kembali


0 comments: