BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, April 18, 2009

Doa Untuk semua






Wahai Allah, Ampunkan lah segala dosa dosa kami yang lalu dan lindungi kami dari dosa dosa kami yang sekarang dan yang akan datang, dan beri kami kuasa untuk taat kepada mu! Untuk melakukan suruhan mu dan meningalkan larangan mu. Rela dan senang terhadap kesusahan dan ketentuan takdirmu, dan bersabar menghadap malapetaka dan bersyukur terhadap kurniamu serta mati dalam kebaikan dan bersatu dengan golongan para anbiya, shodiqin dan syahidin dan orang orang yang di redhai kerana inilah sebaik baik rakan dan kawan.

Allah hu ma ya Allah kenalkan kami kepada mu sehingga kami dapat benar benar mengenal mu. Amin

Wahai Allah sibukanlah angota badan kami untuk taat kepada mu, sibukanlah hati kami untuk memakrifat pada mu, sibukanlah selalu selama hayat kami, baik malam mahu pun siang hari, pertemukanlah kami dengan orang orang yang soleh yang telah mendahului kami dan berikan kami rezeki sebagaimana kau berikan kepada meraka dan jadikanlah kami seperti meraka

Ya ilahi janganlah kau cegah dariku segala sesuatu yang bermanafaat bagi diriku dan tidak mudarat bagi mu, Allahuma ya allah jauhkan lah jarak kami dan hawa nafsu kami.

Allah huma ya allah lapangkanlah urusan duniawi kami, jadikanlah kami orang orang yang zuhud terhadapnya dan janganlah kau jadikan sebagai orang orang yang tergila gila padanya. Sehingga kami susah payah mencarinya. Ya Allah kesihanilah kami dalam kertentuan Qada dan Qadarmu ya rabbal Alamin

Allah huma ya allah. Kami mohon pada mu agar dapat bersama mu. Kami mohon ketaqwaan dan kecukupan kepada engkau. Terlepas dari segala himpitan sesuatu. Sibuk berbakti kepada engkau ya Allah, serta hilangkanlah tabir antara kami dengan engkau wahai ya Allah amin.

Wahai Allah anugrahilah kami kebaikan yang sempurna, Kurniakan kami makrifat mu di dunia dan di akhirat. Berilah kami kenikmatan dapat bertawarub dan rukyah kepada mu, jadikanlah kami termasuk orang orang yang redha dengan mu, tidak dengan selainmu.

Allah huma ya Allah jadikanlah kami sentiasa berada di sisi mu dan selalu bersama mu, Dekatkan lah kami kepada mu dan janganlah kau jauhkan diri kami dari mu, Jauhkan lah jarak antara kami dan antara nifaq, terimalah taubat kami, serahkan kami semuanya kepada Nabi Muhammad SAW, kepada ayah kami Nabi Ibharim a.s. Ya Allah janganlah engkau jandikan sebahgian kami berbuat Anaya terhadao sebahgian yang lain, Jadikan lah kami kedalam syurga mu penuh rahmat mu, Berilah kami apa yang telah kau berikan kepada kaum sufi, Ya Allah kami berlindung kepada mu dari ke munafikan, Kami mohon di berikan keikhlasan di dunia dan juga di akhirat kelak.

Allah huma ya Allah berikanlah kami kekuatan untuk selalu taat kepada mu, kekuatan lahir bathin, janganlah kami kau hinakan dengan sebab berbuat maksiat kepadamu.

Allah huma ya Allah tolonglah kami memerangi nafsu kami. Kurnia kan lah kami untuk selalu dapat menepati dan menyetujui takdir mu dalam suassana dan keadaan yang bagaimana pun.

Allah huma ya Allah, berilah kami rezeki, berilah kami pertolongan (taufik dan hidayah) dan jauhkanlah kami dari perbuatan perbuatan bidah zalalah

Allah huma ya Allah lupakan lah kami dari selain mu dan temukan lah kami dengan mu. Berikanlah kami makanan qurbah kepada zatmu dan berilahj kami minimuman ketentraman bersamam mu

Allah huma ya Allah kami memohon kepada mu perlindungan dari bergantung sebab sebab lahiriyah, kegila gilaan hawa nafsu dan adat istiadat.kami mohon pelindungan kepada mu dari kejahatan dalam segala situasi dan kondisi.

Allah huma ya Allah tunjukkan hati kjami kepada engkau, terangi lah hati kami tujukanlah kepada mu. Bersihkan nurani kami serta dekatkanlah ia dengan mu, tegakkan kami kepada sesuatu yang mendapat redhamu!

Allah huma ya Allah hidupkan jasad amal amal kami dengan roh keikhlasan mu.

Allah huma Ya Allah jadikanlah kami termasuk orang yang dapat melihatmu di dunia dengan mata hati dan di akhirat dengan mata kepala kami! Berilah kebaikan pada tangan tangan dan lidah kami. Amin

 

 

 

 


0 comments: