BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, March 8, 2009

KISAH KELAHIRAN NABI MUHAMMAD S.A.W







Assalamualaikum






Alhamdulilah malam ini saya ingin berkongsi kisah tentang keajaiban yang berlaku pada kelahiran Nabi kita Nabi Muhammad S.A.W ( selawat dan salam keatas baginda)






siti Aminah binti Wahab adalah bonda Nabi yang suci.Saat itu ialah malam isnin di bulan Rabiul awal pada 12 haribulan bertepatan dengan masehi 570, dengan kehendak Allah yang telah mengatur segala peristiwa di alam ini lahirlah seorang bayi lelaki yang amat elok rupanya dan sehat badannya. Siti Syifa' selaku bidan terus menyambut bayo yang comel dan sihat itu lalu di bersihkan badan Nabi dengan membasuhnya dengan air. kemudian dibalutnya dengan kain putih yang bersih.






Pada saat nabi di lahirkan itu banyak terjadi perkara perkara yang tidak pernah di duga oleh akal manusia. Keajaiban itu terjadi di seluruh alam. dari depan mata siti Syifa hinggalah ke tepi dunia dan kelapisan langit yang ke tujuh.






Peristiwa yang aneh dan pelik ini dapat di saksikan oleh ibu Abdul Rahman bin Auf. Nabi Muhammad Ketika di ahirkan tidak menanggis seperti anak anak yang lain dan tidak pernah terjadi di dalam peradaban manusia. Tapi baginda cuma bersin dan inilah yang anihnya.Sama lah yang terjadi kepada bapa kita Nabi Adam as ketiak Allah memasukan roh ke dalam badannya.setelah hidup dan bernafas, tiba tiba beliau bersin.






Suasana di rumah Abdul mutalib ketika siti Aminah mahu melahirkan anak sulungnya itu hanya di terangi oleh cahaya pelita atau damar sahaja. Tetapi sebaik saja Nabi di lahirkan tiba tiba rumah menjadi terang benderang seperti di suluh oleh lampu electik yang dapat kita lihat pada zaman sekarang.Sehinga rumah itu keadaannya menjadi seperti sianh hari.






Di luar rumah Abdulah itu pula, berhala berhala yang berdiri megah di sekeliling ka'abah semua tumbang seperti di tolak oleh satu tenaga yang kuat dari arah ka'abah






peristiwa anih dan luar biasa berlaku di tempat yang jauh pulak ialah api di farsi yang menjadi pujaan rakyat farsi yang beragam Majusi yang sejak di nyalakan tidak pernah padam itu tiba tiba padam dan istana Maharaja Farsi, Kisra pula bergoncang.






Manakala di atas langit pula, para malaikat sibuk bercakap tentang kelahiran insan agong yang akan membawa obor menerangi seluruh umat manusia yang sedang bergelombang hidup dalam kesesatan.









0 comments: